ZUAKASIUNIA.8log.pl | Strona: 1.html
Temat: [Prasa] Szybka Kolej Miejska w Olsztynie?
...realizacji, bo Olsztyn ma otrzymać ponad 400 mln zł z Unii Europejskiej (w latach 2007-13) na transport publiczny. Na razie omawiane i brane pod uwagę są dwa rozwiązania. Chodzi o budowę linii tramwajowej, która na początek połączyłaby dworzec główny z Jarotami. Dzięki temu przejazd z dworca do sypialnianych dzielnic Olsztyna byłby możliwy w kilkanaście minut. — To jednak dość abstrakcyjna i bardzo kosztowna propozycja — uważa Ireneusz Merchel, dyrektor olsztyńskiego Zakładu Linii Kolejowych PKP. — Trzeba by zbudować wszystko od podstaw. Chodzi o budowę torów, zakup taboru, zorganizowanie serwisu technicznego... Za bardziej realny uważam projekt powstania Olsztyńskiej Kolei Miejskiej. Autorem tej koncepcji jest Kamil Kotliński z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Zakłada ona wykorzystanie oplatających Olsztyn linii kolejowych do uruchomienia...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3135
Temat: Nidzica złapana w internecie
...że znaki z przejazdów można zdejmować - mówi Janusz Jędrasik, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. - PKP powinny przyjrzeć się wszystkim przejazdom, bo my nie wiemy, które z nich nie są już uczęszczane przez pociągi. - Takich miejsc jest więcej. Chcemy przyjrzeć się przejazdom na wszystkich liniach, gdzie nie ma ruchu pociągów i nie planujemy przywrócenia go, np. na linii Olecko - Gołdap czy Biskupiec - Szczytno - komentuje Ireneusz Merchel, dyrektor zakładu PKP Polskich Linii Kolejowych w Olsztynie. - Chcemy jeszcze w tym roku powołać komisję i także tam usunąć znaki stop. Źródło: Gazeta Wyborcza Olsztyn
Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=10858
Temat: [Prasa] Spray przeciw złodziejom
...W ciągu jednego miesiąca o 35 proc. spadła liczba kradzieży - mówi Marianna Winowska z DNA Program Polska, firmy zajmującej się znakowaniem. W Poznaniu po oznaczeniu przykryw studzienek w miesiącu ginie ich nie sto, lecz zaledwie sześć. - Liczymy na oddziaływanie psychologiczne tej metody. Właściciel skupu zastanowi się dwa razy, nim przyjmie podejrzany złom. Dla złodziei takie elementy przestaną wtedy przedstawiać wartość - mówi Ireneusz Merchel, szef olsztyńskiego zakładu PLK. Ponoć na Śląsku, gdzie ulubionym towarem są obiążniki sieci, kradnącym je gangom nawet opłaca się zeszlifowanie oznaczeń
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1346